بسیاری از پلتفرمهای نوآورانه در جهان به دلیل عدم برقراری ارتباط موثر با مخاطب، شکست خوردهاند. طبق آمار منتشر شده توسط pwc حدود 46٪ از استارتاپها به دلیل ضعف در برنامهریزی و آموزش شکست میخورند. بر اساس آمارهای موجود، حدود 45٪ از کسبوکارها از وبینار به عنوان ابزاری برای آموزش کارکنان خود استفاده میکنند. این روش به دلیل انعطافپذیری و امکان دسترسی آسان، به یکی از محبوبترین ابزارهای آموزشی تبدیل شده است.
به گزارش فصلنامۀ امنیت الکترونیک، سپتام اولین پلتفرم کارشناسی حضوری و تحلیل نتایج توسط آزمایشگاههای معتبر با کارکرد بررسی انطباقپذیری با استانداردها و الزامات بالاسری، توانمند شده با هوشمصنوعی است. طبق بررسیهای بعملآمده، سپتام فاقد نمونه مشابهای در جهان است. این سکوی نوآورانه با کارشناسان متعدد و مخاطبان قابل توجهی در ارتباط است. این پلتفرم خدماتی بیسابقهای ارایه مینماید. سپتام در تمامی گسترۀ کشور با کارشناسانی همکاری میکند که آموزش اولیه رایگان به ایشان ارایه داده است و پس از قبولی در آزمون، همکار این سکوی نوآور میشوند. آموزش جزو ارکان اثربخشی خدمات نوآورانه است. برگزاری وبینار یا همان وبنشست، یکی از روشهای موثر و کم هزینه برای کسب و کارها است، شاید به همین دلایل است که سپتام به صورت منظم نسبت به برگزاری وبینار اقدام مینماید.
آمادگی الکترونیکی مشتریان سپتام در سطح مطلوبی ارزیابی نمیشود. در حال حاضر اکثر متقاضیان سپتام، مدیران و صاحبان اصناف هستند که عموماً جزو مخاطبان پروپاقرص اینترنت و سامانههای برخط ارزیابی نمیشوند. از سوی دیگر سطح آشنایی با مفاهیم، استانداردها و الزامات نظارت تصویری در کشور، خصوصاً در افراد غیرمتخصص بسیار پایین ارزیابی میگردد. این شرایط موجب شده کارشناسان هر روز با چالشهای جدیدی روبرو شوند. سوالات متعددی که برای کارشناسان سپتام ایجاد میشود، در وبینارهای هفتگی سپتام پاسخ داده میشود.
تاکنون بیش از 600 کارشناس در سامانه پایش تصویری اماکن (سپتام) مشغول به کار شدهاند. در پایان هر هفته، وبینار تخصصی برای پاسخ به پرسشهای ایشان برگزار میشود. آموزش موضوعات جدید، اطلاعرسانیها و بهرهمندی از نظرات کارشناسان کارکرد دیگر این وبینارها است. این وبینارها در شبکههای اجتماعی سپتام اطلاع رسانی میشود. میزان حضور و تعامل کارشناسان در وبینارها، یکی از پارمترهای حائز امتیاز برای کارشناسان سپتام است. به طور متوسط حدود 80 نفر در وبینارهای کارشناسان شرکت کردهاند. طول زمان وبینارهای سپتام معمولاً 1 ساعت است.
سپتام در شبکههای اشتراکگذاری ویدیو همچون اینستاگرام، یوتیوب و آپارات، ویدیوی ضبط شده وبینارها را برای عموم منتشر میکند. وبینارهای سپتام محدود به وبینار مخصوص کارشناسان نیست. به عنوان نمونه در طرح ماه مبارک رمضان، وبیناری برای مشتریان برگزار گردید. همچنین فیلم جلسات توجیه استانی اتاقهای اصناف نیز در شبکههای اجتماعی ویدیویی سپتام برای عموم مخاطبان قابل مشاهده است.